Domů » Aktuality » Inkluzivní vzdělávání

Inkluzivní vzdělávání

V rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost se žáci páté a osmé třídy zúčastnili projektu věnovanému stmelování kolektivu a zlepšení klimatu ve třídách.

Půldenní program navazoval na říjnový půlden strávený na KIS, kde probíhal preventivní program upevňující spolupráci všech členů třídy. Nyní se však třídy vypravily do T-klubu ve Zlíně, nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, které je provozováno Unií Kompas. Žáci se seznámili s činností klubu a s možností poskytnutí psychické, fyzické, právní a sociální ochrany komukoliv z nich při obtížných životních situací, které je mohou v životě potkat. Program byl bohatý na hry upevňující vztahy v kolektivu, na rozebrání běžných situací ze školy, na sdělení pozitivních, ale i negativních postojů ke spolužákům. V „horkém křesle“ si každý mohl vyslechnout, co se komu na něm líbí a naopak nelíbí. V přestávkách programu bylo možné využít skromné zařízení klubu – zahrát si stolní fotbal, kulečník či se vybít na boxovacím pytli a koupit si nějakou dobrotu.

Při hrách bylo velmi dobře patrné, jakou funkci v kolektivu hraje ten který žák, je poznat organizátora, pozitivně smýšlející holky a kluky, samostatně se rozhodující jedince a naopak také pasivní účastníky všech aktivit nebo až sabotéry úplně všeho. Zvláště v osmém ročníku se ukázalo, že o stmelování kolektivu některým jedincům vůbec nejde. Navíc po odchodu z klubu, kde tráví svůj volný čas děti a mladiství například bez dobrého rodinného zázemí, se nenávratně „ztratila“ černá koule z kulečníku. Nevyužití dobré příležitosti pro prožití fajn dopoledne a krádež nás ve škole mrzí. Pátá třída si nicméně pobyt v T-klubu parádně užila a doufáme, že se již těší na celodenní pobyt s celou řadou aktivit, který je ještě čeká. I podle atmosféry ve třídě tento týden byla poznat podle třídní učitelky pozitivní změna.